VLC Kärkölä 24.2. 2024 Tulokset ja turnaustunnelmat

27.2.2024

MU-Naiset - Team Revanssi
Team Revanssi hyökkäämässä MU-Naisten torjuntaa vastaan.
MU-Naiset - Team Revanssi Team Revanssi hyökkäämässä MU-Naisten torjuntaa vastaan.
Topeno Team - Lättyfrendit
Topeno Team hyökkää korkealta. Korkealla on Lättyfrendien torjuntakin.
Topeno Team - Lättyfrendit Topeno Team hyökkää korkealta. Korkealla on Lättyfrendien torjuntakin.
SN Volley - KäLLi
SN Volley - KäLLi Isoimmat fanijoukot kannustivat iltapäivän turnauksessa sijoista 7-9 taistelleita SN Volleyta ja KäLLiä. Molemmilla joukkueilla oli pelaajia, jotka olivat aloittaneet lentiksen pelaamisen viime syksynä. Järjestävän seuran joukkue KäLLille Viikkariturnaus oli kahta pelaajaa lukuun ottamatta ensimmäinen - muttei todellakaan viimeinen!
Nousun lentisnaisia pelasi myös aamupäivän turnauksessa joukkueessa Keräilyerä. Paritorjunnassa Sanna ja Tarja.

Kärkölässä pelattiin la 24.2. kaksi naisten sarjan turnausta täysin 9+9 joukkuein. Samana päivänä, kun ilmoittautuminen Kärkölään aukesi, oli naisten sarjaan mukaan halukkaita 15 joukkuetta. Parin päivän sisällä lista piteni 17 joukkueeseen, kun taas turnauksessa alun perin toisena sarjana pelattavaksi suunniteltuun miesten sarjaan ei ollut vielä ehtinyt ilmoittautua yhtään joukkuetta.

Niinpä järjestäjäseura Lappilan Nousu piti pikaisen palaverin Cup-vastaava Antsan kanssa ja molemmat olivat samaa mieltä: Kärkölässä pelataankin kaksi naisten turnausta.

Ilmoittautumisiin tuli vain kaksi peruutusta ja kun mukaan ilmoittautui vielä kolme joukkuetta lisää, oli yhteensä 18 naisjoukkueen turnauspäivä tosiasia.

Joukkueet saatiin sujuvasti jaettua aamu- ja iltapäivän turnauksiin. Tasaisia ja tasokkaita pelejä nähtiin molemmissa turnauksissa. Lähimpää eli Lahden seudulta mukana oli peräti yhdeksän joukkuetta. Toisaalta kauempaakin tultiin mukaan.

Tosi taitava C- tyttöjoukkue Young Stars Ristiinasta oli lähtenyt jo varhain liikkeelle. Harmittavasti joukkue jäi aamupäivän turnauksessa alkulohkossaan pistelaskussa kakkoseksi, joten jatkopeleissä oli neljäs sija enää mahdollinen ja sen nuoret tähdet ottivatkin.

Aamupäivän turnausta dominoi MU-Naiset. Joukkue ei hävinnyt neljässä pelissä erääkään. Kakkoseksi kamppailivat Herralan Hukat ja pronssisijalle Team Revanssi.

Iltapäivän turnauksessa väännettiin kärkisijoista kaksi kolmieräistä peliä ja kolmaskin oli lähellä mennä ratkaisuerään. Vahvin kärkimittelöissä oli Lopen Topeno Team ja kakkonen Salpiksen ABC-junnuista koostunut tiimi. Kolmanneksi sijoittui toinen pitkämatkalainen Lättyfrendit Joutsenosta.

Kurjassa säässä ajettavaksi tulleeseen pitkään kotimatkaan toi (toivottavasti!) lohtua onnettaren suosio arvonnassa; Lättyfrendien mukaan lähti uutukainen Mikasan lentopallo.

Kyllä oli jälleen mukava turnauspäivä! Kiitos järjestäjien puolesta joukkueille, runsaille fanijoukoille ja etenkin Salpiksen B-tyttöjen pitämän turnausbuffetin herkuille, jotka pääosin olivat vielä tyttöjen omia leipomuksia. Nam!

Kaikkia näitä herkkuja on luvassa kertaalleen vielä la 6.4. kun Viikkarikausi 2023-2024 huipentuu naisten osalta Kärkölässä pelattavaan lopputurnaukseen.

Lopputulokset:

Aamupäiväturnaus